255 Могућности пружања конкретне и практичне подршке деци са сметњама у развоју у школском окружењу

Општи циљеви Унапређење квалитета образовно-васпитног процеса подизањем нивоа компетенција наставника за рад у инклузивном окружењу стицањем знања и вештина потребних за ефикаснији рад са децом са сметњама у развоју
Специфични циљеви Усвајање основних знања о деци са специфичним сметњама у развоју и импликацијама сметњи на процес учења; Усвајање знања о различитим начинима прилагођавања наставних саржаја, метода и облика рада индивидуалним могућностима ученика (диференцирана настава и индивидуални образовни план); Оспособљавање наставника за израду и прилагођавање класичних и електронских наставних материјала специфичним потребама ученика; Усвајање основних знања о асистивној технологији (АТ)и начину њеног коришћења у различитим доменима функционисања ученика; Информисање о значају процене потреба за коришћењем АТ и процедурама око набавке АТ средстава за појединачног ученика.

196 Деца са сметњама у развоју и препоруке за рад са њима

Општи циљеви Оснаживање наставника за нову улогу у инклузивном окружењу, стицањем знања и вештина потребних за рад са децом са сметњама у развоју и унапређивање сарадње са њиховим родитељима.
Специфични циљеви Сензибилизација наставника за права и потребе деце са сметњама у развоју. Стицање знања о деци са сметњама у развоју, импликацијама сметњи на наставни процес и увиђање значаја примене метода усмерених на дете. Усвајање практичних метода рада са децом са специфичним сметњама у развоју. Оспособљавање наставника за израду ПП и ИОП и њихову примену. Подизање капацитета наставника да активности на часу планирају и реализују полазећи од знања и искустава којима ученици располажу, њихових индивидуалних карактеристика и потреба, а имајући у виду постављене циљеве, исходе и карактеристике контекста у којем се одвија учење. Стицање знања о специфичностима сарадње са родитељима деце са сметњама у развоју.